onsdag 27 februari 2013

Rainbow Cupcakes!


Jag hade en vansinnigt tråkig arbetslös helg, och kände för att baka något. Sådana här cupcakes har jag sett på bild många gånger men aldrig vågat prova själv. Förrän nu.
Det var inte så svårt som jag trodde, man gör bara en vanlig muffinssmet och smaksätter med lite vaniljsocker och citron. Sedan delar man upp smeten i 6 delar som man färgar i lila, blått, grönt, gult, orange och rött (jag använde pastafärger från Wilton).
 Och så häller man i den färgade smeten lager för lager i muffinsformar.
Jag skulle egentligen ha dekorerat mina muffins med små söta moln och regnbågar (tillverkade av sura godisremmar), men efter att letat i flera mataffärer efter remmarna fick jag ge upp. Jag köpte blå strösselkulor med tuggummismak och använde rosa, skimrande nonpareilles som jag hade hemma i skåpet.

Man kan tro att de här muffinsen smakar konstigt, men de är faktiskt lika goda som snygga :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar