söndag 31 mars 2013

Påsktårta x 4!

Fick en beställning på tårtor med påsktema till 60 personer av min pojkväns mamma som arbetar som rektor. Hon ville ha lite extra fina påsktårtor till personalfikat, och det fick hon:


De två första tårtorna innehåller chokladbotten med mörk chokladganache och banangrädde.
Dekorationerna är gjorda av marsipan, sugarpaste och gumpaste.
För första gången vågade jag prova att fläta en korg av smörkräm, jag fick bra tips här.
Inte så svårt som man kan tro faktiskt, men pilligt och tidskrävande.






Strösslet som jag använde som kutterspån hittade jag här.





Skönt att ligga på mammas rygg :-)


De två sista tårtorna innehåller citronbottnar fyllda med limecurd och vitt chokladfluff.
Spacklade med citronsmörkräm och täckta med marsipan.


GLAD PÅSK ÖNSKAR MISS CANDY KANE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar