lördag 14 december 2013

Avtackningstårta à la bröllop


Två kollegor på jobbet ska snart gå i pension, och jag blev därför ombedd att göra en avtackningstårta till dem. Det finaste jag kunde komma på att göra var en tårta som jag tidigare gjort, en bröllopstårta som jag lärde mig göra på min praktikplats. Den är täckt av vit marsipan och sedan dekorerad med kristyrgirlanger, sockerpärlor, handgjorda röda rosor och kristyrpärlor längs kanten.

En riktigt smaskig tårta blev det! Inuti döljer sig en pepparkaksbotten fylld med vaniljpannacotta, dulce de leche samt vit chokladmousse med lingon. En kombination som jag definitivt rekommenderar, särskilt såhär i juletider.

Jag har dock insett att jag snart måste köpa mig en digital systemkamera för att kunna fota mina skapelser ordentligt. Någon gång nästa år kanske...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar