söndag 31 augusti 2014

Min brors bröllopstårta

I somras, den 19 juli närmare bestämt, var det min brors tur att gifta sig. Han och hans fästmö (numera fru) Josefine hade gett mig den stora äran att få baka deras bröllopstårta. En uppgift som jag tog mig an med glädje!
 De planerade ett litet bröllop för max 35 personer, och det var nog tur. De önskade sig nämligen också en våningstårta vilket var något jag aldrig tidigare gjort.

Efter många timmars arbete rodde jag projektet i land. Tyvärr var det sent på kvällen och kolsvart ute, så bildförhållandena vid tillfället för fotograferingen lämnade mycket att önska. Men några bilder blev det i alla fall.
Bröllopsdagen blev fantastisk! Jag ställde upp med både sång och tårta. Vänner och familj till brudparet styrde ihop allting annat och det med bravur. Det blev riktigt rolig dag att minnas, för alla inblandade!

Tårtan bestod av en sockerkaksbotten dränkt i O'boy fylld med salt chokladkolakräm och en marängsviss bestående av grädde, konserverade päron, hackad daim och så maränger förstås. Spacklad med grädde och smörkräm och täckt med marsipan.
Helt ärligt så var det den godaste tårtan jag någonsin bakat. Och det var nog tur det eftersom det inte var vilken tårta som helst...

I nästa inlägg visar jag hur jag gör mina bröllopsrosor, steg för steg. Håll utkik!

Här kommer bilderna:







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar